L O A D I N G
blog banner

Těžké začátky podnikatele

Když se rozhodneme skončit se svou nezáživnou prací a vydat se směrem k podnikání, zní to jako krásná myšlenka. Člověk pracuje, kdy chce, kde chce, odpočívá a relaxuje dle potřeby. Ovšem pohádková cesta podnikatele není až tak růžová. Většinou za vidinou větších zisků pracujeme bez přestání až to může poškodit naše zdraví.
schůzka kolegů.jpg
Pokud se rozhodneme podnikat, např. v oblasti hudebnin a zvolíme si hudební nástroj, na který se specializujeme zní to krásně, ale je zapotřebí stanovit si podnikatelský plán. Když jsme osoby s talentem určitě máme zkušenosti s hraním na nějaký ten hudební nástroj, víme o případných výhodách, ale také úskalích. Pokud se někoho dotážeme, zda mu nevadila, jak má kytara tvrdé struny, část odpoví ano. Jedná se totiž o psychologickou strategii, kdy klientovi podsouváme to, co chceme slyšet.
Je to jedno z hlavních úskalí podnikání. Nevědomky formuluje otázky takovým způsobem, aby zazněla námi požadovaná odpověď. Následně dojde k chybnému vyvozování, chybným výzkumům a chybným závěrům. Ve výsledku máme na skladě spoustu neprodejného zboží a stotisícové či milionové ztráty.
Důležité tedy je klást otázky jinak. Ptát se co klientovi na kytaře vadí a co ne, zda mu vadí daná specifická část výrobku. Poté můžeme provádět nezaujaté výzkumy a začít s výrobou.
Poté co máme sestavené hypotézy je zapotřebí je otestovat. Za tímto účelem nejlépe fungují internetové dotazníky nebo marketingové agentury, které se dotazováním přímo zabývají.
Není podstatné mít kvantum respondentů, ale lepší je se zaměřit na kvalitativní část dotazování.
puntíkatá propiska.jpg
V posledním kroku je důležité zaměřit se na to, co vaše zákazníky přitahuje. V dnešním překonkurovaném světě je dobrý zákazník – loajální zákazník. Pokud například vedete e-shop, základem důvěry je co nejkratší doba odezvy. Tedy pokud má klient nějaký dotaz či problém je vhodné mu urychleně odpovídat. To může vašemu byznysu vydobýt místo úspěšné firmy a zajistit příliv nových klientů.